Drie Cirkel Qigong: voor een stevige basis

Drie Cirkel Qigong: een basisoefening voor iedereen. Of je nu Taiji of Qigong doet. Het leert je een goede houding aan. Maar ook ontspanning vinden. Én alert blijven. De Chinezen noemen dit alles Sung. Voor Taijibeoefenaars een essentiële staat van zijn.

Drie Cirkel Qigong

Maar Drie Cirkel Qigong doet meer. Zodra je in Sung staat kun je trillingen in je lijf gaan waarnemen. In je buik, maar ook in je ledematen. Dat is je lichaam die blokkades aan het opruimen is. Sung is een optimale staat waarin je energie vrij kan stromen. Het kan natuurlijk zijn dat ergens in je lijf iets de vrije doorgang blokkeert. De trillingen zijn er om ruimte te maken op die plek.

Opbouwen

Drie Cirkel Qigong bouw je op. Zo sterk je je lichaam en wordt het steeds makkelijker om langer te blijven staan. Idelaiter bouw je de training op in twee delen: een stand met de armen hoog en eentje met de armen laag. Er zijn allerlei apps om je te helpen de tijd in te delen en bij te houden. Een daarvan is ZenTime Lite, gratis te downloaden in de GooglePlayStore. Voor Apple gebruikers is er vast een vergelijkbare app.

ZenTime

In ZenTime maak je een trainingsschema. Dit laat zachtjes een belletje rinkelen als de tijd om is. Zo hoef je niet steeds naar de klok te kijken of het al tijd is om van houding te veranderen. Je aandacht blijft waar hij zijn moet: bij jou. Dit is een van de hulpmiddelen. Er zijn er vast meer.

Start eerst een met 5 minuten met de armen hoog en 3 miuten met de armen laag. De dit een week en ga dan over op 8/4 minuten en vervolgens op 10/5 minuten. Heb je meer tijd dan 15 minuten? Dan is 15/5 minuten prachtig. Succes!